Najčešće greške u kreiranju marketing strategije

Prodaja je danas temelj marketinga i uspješne marketing strategije. Svaka marketing strategija ima za cilj prodaju nekog proizvoda ili usluge. Ne zavaravajte se i ne mislite kako vam je cilj samo reklamirati vaš proizvod, VAMA JE CILJ PRODAJA!

Greške koje se svima događaju prilikom kreiranja marketing strategije sastavni su dio marketinške priče. Gotovo su nezaobilazne. Možete ih izbjeći ili pak svesti na najmanju moguću mjeru ako posao prepustite profesionalcima, ali uz kvalitetne savjete, puno možete napraviti i sami.  Jedan od ključnih preduvjeta za uspjeh je jasno definiran cilj. Radilo se o prodaji nekog proizvoda ili pak pružanju usluge, greške su iste ili bar slične.

Da biste ih lakše detektirali i uspješnije eliminirali, podijelili smo ih u nekoliko kategorija koje vam donosimo u nastavku.

1. Puno radiš a rezultat izostaje.

Čini ti se da si čitav dan zaposlen, umoran si i iscrpljen, a zapravo ti je dan prošao u razmišljanju koje nije rezultiralo konkretnim rezultatom. Možda si uz razmišljanje o idejama i taktici kako doprijeti do kupaca čak i odradio neke tehničke pokušaje da nešto kreiraš, ali opet bez konkretnog proizvoda. Rezultat: dodatnih 100 pitanja u glavi, a niti jednog odgovora. Skrati si muke. Nismo svi dobri u svemu. Delegiraj ono što ti ne ide! 

„Autsorsaj“ nekog „frilensera“,  angažiraj prijatelja ili poznanika koji će dio posla koji tebe toliko iscrpljuje napraviti brže i bolje, a tebi će ostati čitav dan da radiš ono što znaš i voliš. Posveti se u potpunosti onome u čemu si dobar i kreni odmah u razvijanje svog posla i poslovne strategije. Ne gubi vrijeme.

2. Uvijek misliš da je tuđa taktika bolja!

“Frajer koji prodaje sličan proizvod ima mooore kupaca na svojim društvenim mrežama, svaki dan vidim kako ljudi kupuju i ostavljaju pozitivan feedback. TO JE TA TAKTIKA! Moram ga samo kopirati” Koliko si puta sam sebi to rekao i pokušao napravio isto što i neki uspješan kunkurent, ali ipak nije bilo rezultata?

Tvoja publika, tvoj ciljani kupac je netko kome ćeš ti pomoći sa svojim proizvodom, netko kome ćeš promijeniti život upravo onime što mu ti nudiš. Ti nisi jednak drugima. Tvoja ciljana publika iliti target kupac nije svatko. TVOJA CILJANA SKUPINA je ključ TVOG USPJEHA! Dakle, tuđa taktika je prilično siguran PUT KA NEUSPJEHU!

3. Ima li smisla nastaviti ako nakon tri mjeseca i nemaš očekivani rezultat?

Nemoj ni kretati u posao ako očekuješ da ćeš preko noći postati slavan i bogat. Iako se nekad čini da je tako lako, preko noći se ne dolazi do izvrsnih prodajnih rezultata i savršeno uhodanog posla. Put ka uspjehu je nije kratak, a niti lagan! Put do uspjeha težak je i zahtjeva kontinuitet, razvijenu strategiju, razrađene planova, dobru taktiku, puno edukacije i rada na sebi, ali prije i ispred svega odlučnost u tome da budeš USTRAJAN. Ako ne vjeruješ, zagrebi malo u priče onih za koje misliš da danas žive svoje snove i uvjeri se u to kakav je bio njihov put do toga.

4. Misliš da, uz dobar proizvod, nema veze kako ti izgleda profil na društvenim mrežama, a web ti nije ni potreban.

Nekada je to bio način na koji je mogao razmišljati svaki offline poduzetnik koji je svoj proizvod stavljao fizički pred samog kupca. Nekad. Pred puno godina. Već dugi niz godina društvene mreže i web zamjenjuju onu naljepnicu na proizvodu, riječi kojima hvalimo nečiju uslugu i sav trud koji je uložen da bi neki proizvod ugledao svjetlo dana. Danas tu priču poduzetnika pričaju njegovi profili na društvenim mrežama i web stranica.

Bez društvenih mreža i weba danas je gotovo nezamisliv bilo koji posao. Web je vaš poslovni izlog koji mora potencijalnom kupcu dati uvid u vašu ponudu, mora ga natjerati da se javi i poželi vam postati pratitelj. Društvene mreže su odličan marketinški alat i podrška su webu jer bez ovoga paketa nema uspješnog poslovanja. Kvaliteta sadržaja na webu je jako bitna, ali ona na društvenim mrežama je još bitnija. Svi provodimo vrijeme na društvenim mrežama i ono što vidimo ostaje nam u memoriji jako dugo. Ako hoćete biti prepoznatljivi morate imati kvalitetan sadržaj na društvenim mrežama. Cilj je biti toliko prepoznatljiv da kad netko pomisli na neki proizvod ili uslugu, upravo vi mu padnete na pamet.

5. Ne baviš se prodajom. Želiš kvalitetno predstaviti svoj proizvod / uslugu kako biga njegova kvaliteta prodavala umjesto tebe.

Što nije prodaja? Gdje danas nema prodaje? Sve oko nas je prodano odnosno kupljeno. Sve što imate oko sebe ste kupili, odnosno netko vam je prodao. Čak će i najbolji proizvod ostati bez svojih kupaca ako se ne pozabavite prodajnim vještinama.

Prodaja je danas temelj marketinga i uspješne marketing strategije. Svaka marketing strategija ima za cilj prodaju nekog proizvoda ili usluge. Ne zavaravajte se i ne mislite kako vam je cilj samo reklamirati vaš proizvod, VAMA JE CILJ PRODAJA!

Ne dozvolite da Vas unište ove pogreške. Radite na sebi, usavršavajte se, koristite usluge drugih ljudi i umrežite se s njima, investirate u svoj posao, ponudite uslugu za uslugu i prije svega budite ustrajni. Ako i napravite koju pogrešku, smatrajte ju lekcijom na putu ka poslovnom i životnom uspjehu. Učite iz svojih pogrešaka i ne ponavljajte ih!