Kako od hobija stvoriti uspješan posao?

Svatko od nas ima svoja posebna znanja ili vještine. Većinom su to ona znanja ili vještine koje nismo naučili kroz formalno obrazovanje, nego smo se tome posvetili iz čiste znatiželje i razonode. Upravo ta posebna znanja i vještine su KLJUČ NAŠEG USPJEHA.

Sve više ljudi danas traži način kako dodatno zaraditi, promijeniti zanimanje, stil života i otkriti nove načine za postizanje sreće u životu. U doba digitalije, društvenih mreža i široke primjene interneta takve stvari su lako ostvarive, samo treba odlučiti pružiti si priliku, razmisliti i krenuti.

A o čemu razmišljati? Kako krenuti? Što ako ne uspijem? Nastavimo li tako razmišljati otvorit će nam se još 100 pitanja koja će nas dovesti do razloga zašto ipak ne bismo trebali krenuti.

Donosim ti odgovor na 3 najčešća pitanja.

O čemu razmišljati?

Dok se tuširamo, peremo zube, kuhamo ili peremo posuđe, svi mi razmišljamo o nekim kreativnim, ludim, otkačenim stvarima, stvarima koje nas vesele, o onom videu nekog blogera koji smo pogledali na YouTubeu i koji nas je baš inspirirao, o onom otiraču s Instagrama koji proizvode i ručno oslikavaju domaći majstori, o drvenim mirisima za auto koje je netko osmislio, a meni su BOOOOMBAAA i tko zna o čemu sve još. Isto tako, svako od nas razmišlja o obavezama koje mu je nametnuo prijatelj ili  netko drugi tko misli da ga trebamo upravo mi odraditi zato što smo baš dobri u tome. Ne dobri, najbolji. Iskreno, kada bi radio statistiku, o takvim stvarima mislim 80% vremena provedenog u razmišljanju.

E sad, na nama je odluka hoćemo li ostati samo na razmišljanjima ili ćemo ih pretvoriti u jednu sjajnu ideju iz koje će nastati uspješan posao.

Svatko od nas ima svoja posebna znanja ili vještine. Većinom su to ona znanja ili vještine koje nismo naučili kroz formalno obrazovanje, nego smo se tome posvetili iz čiste znatiželje i razonode. Upravo ta posebna znanja i vještine su KLJUČ NAŠEG USPJEHA. U školi smo se obrazovali da bi upisali fakultet i dobili dobar posao. Možda smo takav posao odlučili potražiti odmah, prije studija. Znači obrazovali smo se s ciljem. Isto tako, dodatna znanja i vještine usvajamo svakodnevno s ciljem. Često to radimo nesvjesno. 

Ispričat ću Vam priču. Uložio sam 5 mjeseci svog vremena da bi s pomoću videa s YouTube-a naučio krojiti. Moj cilj je bio razviti tu svoju vještinu za koju smatram da sam sposoban. Ako tako gledam, djelomično sam postigao cilj i naučio sam jako dobro krojiti odjeću. Svako malo netko od prijatelja me nazove da mu pomognem jer on ima problem sa svojim hlačama, majicom ili jastučnicom i treba mu moja usluga. Naravno, pa frendovi smo, napravio sam mu za “Đ”. Ali kada dublje razmislimo, cilj koji smo si zacrtali može imati neograničen put. Ako moji prijatelji, rodbina pa čak i njihovi prijatelji traže moje znanje i vještinu, postoji još šira publika koja treba isto to, ali je spremna platiti moj rad kako bi im pomogao. Hmmmmm…nije loša ideja.

Kako krenuti?

Imam posao koji radim da bi dobio plaću koja mi je potrebna za osnovne potrebe, stan i hranu. Ne ostaje mi ništa na poneki “luksuz”. 

Aliiii…ako se malo aktiviram i pokrenem svoju mašinu za šivanje to bi mogla biti dobitna kombinacija.

Ali,opet problem! Opet onaj RED ALERT u glavi, a oko glave crvena svjetla. I što sad? Kako da to sve posložim i mogu li ja to uopće. 

Ako malo bolje razmislim, vrijeme koje provedem doma, na kavi ili u šetnji, uglavnom provedem uz mobitel. Društvene mreže su mi postale opsesija. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, ne znam više ni sam koliko ih je koje patim. Kad vidim statistiku aktivnosti na društvenim mrežama koju mi uredno i sa svrhom dostavi moj mobitel svaki ponedjeljak dok pijem prvu jutarnju kavu, trenutno me zaboli glava. Dnevni prosjek = 7sati! Ako uzmem u obzir neku pauzu unutar radnog vremena od 8 sati, ja svaki božji dan odradim jednu dodanu smjenu na društvenim mrežama. I što imam od toga? Di su par? Imam samo loše potrošeno vrijeme!

Eh da, u tom loše potrošenom vremenu na društvenim mrežama leži ključ našeg pokretanja. Društvene mreže trebamo iskoristiti da rade za nas. Njihovo postojanje u našem životu treba imati svrhu. Svrha je da ih iskoristimo da bi od njih zaradili, a ne dopuštali da nam kradu minute, sate i dane blejanja u prazno.

Tako sam ja odlučio da ću svoje radove, znanje i vještine pokazati svima na društvenim mrežama. Pokrenuo sam se, aktivirao svoju mašinu, iskoristio društvene mreže za svoj posao i pronalaženje novih kupaca. Stvorio sam si uspješan posao koji mi pruža veselje, sreću, svakodnevni izazov i daljnju motivaciju.

Nadam se da ste shvatili da se zapravo ne  bavim krojenjem. Bio je to samo jedan primjer priče kako se aktivirati, posložiti stvari u svojoj glavi i iskoristiti svu danas dostupnu tehnologiju, resurse i sve ono što možemo ugrabiti potpuno BESPLATNO i pretočiti u JAKO UNOSAN POSAO!

A što ako ne uspijem?

Kao prvo, uspjeh je samo rezultat naših ciljeva. Ako smo si zacrtali cilj u kojem ćemo svoj posao realizirati, ako smo napravili dobar plan i taktiku onda smo odradili pola posla. Druga polovica našeg puta ka cilju odnosno ka samom uspjehu je naša USTRAJNOST. Ako smo ustrajni u svom naumu, doći ćemo do rezultata. Nekada neće biti lako, neće uvijek biti ni ugodno, ali ako se znamo s time nositi nastaviti ćemo dalje.

Kao drugo i najvažnije. Ako ne uspijete nikome ništa. Niste potrošili novac jer ste se educirali i razvijali besplatno ili s relativno malo novaca. Niste izgubili puno vremena jer bi i ovako to vrijeme potrošili čačkajući po društvenim mrežama, a i niste bili pasivni kao većina ljudi. Svoj neuspjeh prihvatite kao jednu dobru lekciju i naučite nešto. NEUSPJEH NIJE KRAJ! Neuspjeh je samo faza u kojoj je potrebna ANALIZA samog sebe i RESET. Neka Vam neuspjeh bude MOTIVACIJA i POTICAJ za još jednu priliku!